tisdag 14 februari 2017

Uppdatering av aktieportfölj 14/2-17

Så har då rapportperioden kommit igång och än så länge ser det positivt ut och mitt portföljvärde har börjat röra sig uppåt efter årets inledande stiltje. +3,76% upp från årsskiftet (OMX30 +3,46%). Jag har denna vecka sålt av Nordic Mines och köpt till Byggmax. Skall nu fortsätta med att sälja av Bong och sedan Concordia och minska något på Nexam. Nexam kommer med sin rapport torsdag 16/2. Det kan bli en tung dag då jag även skall till tandläkaren och på begravning samma dag. Troligtvis kommer jag att köra lite handel över mobilen med Nexam under begravningsakten i kyrkan om jag känner mig själv rätt. Jag har inga större förhoppningar på den rapporten. Men Nexam gick upp 5,56% idag men under låg omsättning så osäkerheten känns stor och aktieägarna verkar sitta och invänta information.

De fem aktier i min portfölj som rört sig mest under veckan:

Amasten +12,84 (Förvärvat 2 bostadsfastigheter i Finspång)
Bulten +6,19 (Höjd utdelning och nya samarbeten i Kina)
Corem +5,91 (Bokslutskommuniké 21/2)
Knowit +22,95 (Stark rapport och aktierekommendationer)
NGS +7,69 (Årsrapport 15/2)

Portföljfördelning:

Aktier 90,7%
Likvida medel: 9,3%

Nu är det snart dags för sängen. Känner mig trött efter en intensiv shoppingrunda i city i eftermiddags.

Vänliga hälsningar

Inga kommentarer :