måndag 27 februari 2017

Uppdatering av aktieportfölj 27/2-2017

Nexam kom 22/2 ut med nyheten att de skrivit leveransavtal med Armacell. Detta skickade upp Nexam 27%. Det var även bra för mig då jag har kunnat och kan minska Nexam med en högre vinst än vad jag kunnat annars då jag bestämt mig för att minska positioneringen i detta bolag något. Vad det står i avtalet är höljt i dunkel men jag tror inte att det är några högre summor det rör sig om ännu.
De större förändringar som gjorts under veckan är att jag köpt Byggmax och East Capital Explorer samt sålt Oscar Properties. Förutom det har en hel del omfördelningar gjorts inom portföljen. Det har blivit mycket köp och försäljningar då det varit kraftiga rörelser i kurserna nu under bokslutsperioden.
Min portfölj har gått upp +5,46% sedan årsskiftet (OMX30 +3,13%)

De fem aktieinnehav som rört sig mest under veckan:

Addtech -4,9
Amasten +5,43
Bure -10,61 (miljardförlust och bibehållen utdelning)
Nexam +22,75 (Leveransavtal med Armacell)
SJR -8,21 (rapport ungefär som förväntat)

Nuvarande Aktieportfölj:

Acando
Addtech
Amasten
Avega
Bulten
Bure
Byggmax
Concordia
Corem
East Capital
Elanders
Electra
Kabe
Knowit
MQ
Nexam
NGS
Note
Novotek
Platzer
Rottneros
SJR
Softronic
Strax

Kontofördelning:

Aktier: 83%
Likvida medel: 17%

Min massör var sjuk idag så nu får jag hitta på något annat i stället.


Inga kommentarer :