söndag 5 mars 2017

Uppdatering aktieportfölj 5/3 2017

Precis hemkommen från bio. Ett riktigt snökaos ute men det gick relativt smidigt när man körde sakta. Hann fundera igenom aktieplaceringar i lugn och ro på vägen hem. Tänkte att det var synd att jag sålde av Dedicare förra året. Den har rusat kraftigt hittills i år. Men jag gjorde en rejäl vinst på den så jag skall inte klaga. Annars har veckan varit skit och jag funderar över större livsförändringar.
Under den här veckan har jag snittat ner Nexam till en för mig lagom nivå. Annars har jag inte gjort några större förändringar i portföljen mer än den sedvanliga balanseringshandeln. Portföljens uppgång under året: +6,01% (OMX30 +4,23%)

De fem aktier som rört sig mest under veckan:

Bure: -6,37
Byggmax +7,47
Note: +8,38
Novotek: +8,33
Strax: -12,52

Portföljfördelning:

Aktier: 83,7%
Likvida medel: 16,3%

Inga kommentarer :