onsdag 29 mars 2017

Uppdatering av aktieportfölj 29/3-17

Jag ångrade mig och ökade aldrig likviditeten som jag skrev i mitt förra inlägg. Jag tänkte igenom saker och ting och kom fram till att jag skall följa min långsiktiga plan och där finns inga försäljningar på grund av oro för en oviss omvärld inräknad. I stället fortsätter jag att köpa och sälja som jag gjort de senaste åren och det har fungerat bra hittills. Jag har en kontantkassa som jag kan använda till köp vid en eventuell nedgång eller om det blir en fortsatt uppgång. Kontinuerliga köp och aktier i ett flertal olika bolag är alltid bra. Jag kör på!

Hittills har min portfölj stigit med +4,89% i år (OMX30 +4,43%).

De enda stora händelser som hänt under veckan är att jag sålt Bure och köpt Bilia. Annars är det endast mindre handel med aktier i portföljen för att behålla balansen.

De fem aktier i portföljen som haft störst procentuell förändring under veckan:

Concordia: +7,87 (publicerade årsredovisningen 28/3)
Note: +5,91
Novotek: +6,52
Rottneros: +7,79 (köpråd hos Börsveckan. Teknisk analys ger köpsignal)
Strax: +5,71

Kontofördelning:

Aktier: 89,4
Likvida medel: 10,6




Inga kommentarer :