tisdag 21 mars 2017

Uppdatering av aktieportföljen 21/3 2017

Nu har portföljen varit tråkig, oinspirerad och svagt nedåtgående i några veckor. Fingerprint levde hallabaloua på börsen idag. Jag har aldrig ägt denna aktie men tyckte att jag idag kunde gå in kortsiktigt med en mindre summa efter att den gått ner 25% på några timmar. Det skulle jag aldrig gjort då den fortsatte ner ytterligare och jag hoppade av med en förlust. Inte så stor men ändå. Ingen verkar ha någon koll på hur framtiden ser ut för denna aktie varken inom företaget eller utanför. Själv är jag för närvarande i en negativ "mode" så jag ser inte framtiden som ljus. Jag har svårt att se något som kan driva börsen uppåt över huvud taget nu så jag planerar att öka min likviditet ännu mer framöver. Men det är min syn på det hela just nu. Jag kan ju ändra mig. Det gör jag ganska ofta.
Sedan förra uppdateringen har jag endast genomfört småtransaktioner inom portföljen. Ingenting har ju hänt som har krävt några mer drastiska ingrepp i portföljen. Portföljens uppgång så här långt i år är + 4,31% (OMX30: +3,54)

De fem aktier i portföljen som rört sig mest senaste veckan:

Acando: -4,11% (Avtal med norska livsmedelsverket)
Amasten: -3,2 (förvärvar 8 bostadsfastigheter i Ronneby)
NOTE: -5,15 (säljer fastighet i Lund)
SJR: +3,88
Strax: -6,53 (Distributionsavtal med Tessco för USA-marknaden)

Fördelning

Aktier: 87,8%
Likvida medel: 12,2%

Inga kommentarer :