onsdag 26 oktober 2016

Några försäljningar

Jag tog det säkra före det osäkra och sålde Nordic Mines idag. Den fortsatte kraftigt ner så jag bestämde mig för att ta hem den vinst jag hade.

Sålde även av Dedicare idag. Det känns i hjärtat att sälja en aktie som tjänat portföljen bra under flera års tid. Men den nådde gränsen jag satt upp för försäljning så det var inte mycket att fundera över.

Har även sålt hälften av Nexam idag. Jag har en känsla av att det är stor risk att den kommer att gå ner nån krona till. Speciellt då jag har en föraning om att rapporten 8 november kommer att vara dålig. Jag hoppas på att köpa tillbaka den senare efter rapporten för en billigare penning.

Det är mycket rörelse i min portfölj just nu och det känns ovanligt. Det brukar oftast vara en lugn lunk uppåt men just nu spretar aktierna åt alla håll så jag blir helt snurrig. Det är ju ingen som ligger stilla och vilar sig precis.

Acando och Addtech kommer med delårsrapporter i morgon. Spännande!

Inga kommentarer :