tisdag 22 november 2016

Aktieportfölj 2016-11-21

Under veckan har i den långa portföljen Intellecta och Black Earth Farming sålts och RNB och NGS har köpts.

Det har inte varit några stora rörelser i aktierna under veckan. De vilar och bidar sin tid såhär efter den senaste rapportperioden. Men de som trots allt har rört sig något under veckan är följande:

Avega har under veckan stigit med 5,71%. Bong -13,17% under veckan (en riktigt dålig kvartalsrapport). Nordic Mines +21,21% (slutförhandling om ny finansiering, skjuter fram kvartalsrapporten till 25/11. Spännande vad allt kommer att mynna ut i).

I den korta portföljen har Skanska och Nordea sålts och Fingerprints har köpts in.

Magnolia har under veckan stigit med 6,71%.

Hittills i år har mina portföljer vuxit med sammanlagt 24,29 % (OMX30: 2,20%). OMX har knappat in på mitt försprång under de senaste veckorna. Det är en trend jag måste försöka bryta.

Långa Portföljen:

Acando
Addtech
Amasten
Avega
Bong
Bulten
Concordia
Corem
Elanders
Electra
Knowit
MQ
Nexam
NGS
Nordic Mines
Note
Novotek
RNB
Rottneros
SJR
Softronic
Strax

Korta Portföljen:

AQ
Byggmax
Castellum
Ericsson
Fingerprint
Intrum Justitia
Magnolia
Nordax
Protector
Swedbank
Swedish Match

Fördelning:

Aktier: 90,4%
Likvida medel: 8,6%
Certifikat: 1,0% Jag brukar aldrig ligga med certifikaten över natten men idag hann jag inte sälja av då jag var upptagen på annat håll och Stop/loss inte löstes ut på grund av en relativt stillastående börs. Det var tsunamivarning i Japan i kväll. Men det verkar ordna sig relativt bra såg jag när jag googlade in på livesändningar så det borde inte sätta några djupare spår på börserna.




Inga kommentarer :