tisdag 8 november 2016

Uppdatering aktieportfölj 7/11

Ännu en vecka av nedgång har lagts bakom mig men min portfölj är trots allt upp +23,87% hittills i år (index OMX30 -1,04%). Det får jag väl känna mig nöjd med trots att jag har som mål att komma upp till förra årets portföljavkastning. Det tror jag inte att jag kommer att klara. Just nu känns det mest som att jag får kämpa hårt för att inte dras ner av de negativa strömmar som drar fram över aktiemarknaden. Inga ändringar av innehavet i den långa portföljen har gjorts mer än diverse delköp och delförsäljningar inom själva portföljen. Det känns att det finns en avvaktan inför USA-valet på marknaderna och det skall bli skönt när valet är över och placerarna kan börja planera med en mer tydlig framtid framför sig.

Några kommentarer:

Nexam steg +16,37% under veckan. Ett leveransavtal med Diab samt ett nyhetsbrev hållet i positiva ordalag borde ha varit det som drog upp kursen. I morgon kommer delårsrapporten och då får vi se hur aktien utvecklar sig. Själv tror jag på en dålig rapport och nedgång.

Nordic Mines +7,69 denna vecka troligtvis bland annat beroende på spekulation om högre guldpris efter valet i USA

Acando steg +6,79% Bra rapport och höjd riktkurs av SHB ligger troligtvis bakom uppgången.

Concordia -6,83 dåliga fraktrater. Jag förstår inte att jag dras med denna aktie från och till. Den har aldrig fört något gott med sig.

Elanders -2,91 kom med en bra rapport idag 7/11 och steg med 3,3% på den men har tyvärr gått ner innan rapporten släpptes så veckan slutade trots allt på minus. Men troligtvis kommer aktien att visa på en uppåtgående trend framöver. Gissar på att den visar plusresultat nästa vecka. Men valet är ett orosmoment och kan i och för sig ställa till det

Rottneros -2,48 Lämnar delårsrapport 10/11

Korta portföljen har utökats med en del bolag under veckan och Nobia har sålts:

AQ Group
Byggmax
Castellum
Intrum Justitia
Magnolia Bostad
Protector
Swedbank
Swedish Match

Andel aktier: 83,2
Likvida medel 16,2


Inga kommentarer :