tisdag 29 november 2016

Aktieportfölj 2016-11-28

Jag brukar inte gå tillbaka och titta hur aktier som jag sålt har gått men nu var jag inne och kollade Intellecta och Black Earth Farming som jag sålde förra veckan. Intellecta hade gått upp någon procent senaste veckan och BEF stod kvar oförändrat. Ganska meningslös information egentligen eftersom de låg i långa portföljen och skall bedömas på längre sikt.

Under veckan har inga större förändringar gjorts i långa portföljen förutom påfyllnad av vissa befintliga innehav.

Aktieportföljernas sammanlagda utveckling sedan årsskiftet: + 25,97% (OMX30 + 1,77%)

De 5 aktier med störst rörelser under veckan:

Addtech + 3,94%
Concordia - 2,19%
Corem + 2,57%
Nexam +12,87% (rPet-projekt som pågått under 2 år tillsammans med 2 europeiska partners har avslutats med stor framgång)
Strax - 7,41% (släppt en kvartalsrapport som inte alls ser speciellt dålig ut förutom att tillväxten är klart sämre men jag litar på VD:n som skriver att den pågående strategiomläggningen kommer att ge positiv resultateffekt och aktieägarvärde de kommande åren. Strax utgör ingen stor viktandel i min portfölj men jag kommer nog att öka på denna något.)

Korta portföljen:

Här har det sålts av Ericsson, AQ, Intrum Justitia, Magnolia och Fingerprint.

Kvar är följande aktier i korta portföljen:

Byggmax 0,0%
Castellum + 3,78% (har sålt fastigheter för 472 miljoner i Sundsvall och Östersund för att koncentrera verksamheten)
Nordax - 3,92% (har fallit sedan storägare sålt 10 milj aktier)
Protector + 1,81%
Swedbank - 1,58%
Swedish Match + 1,56%

Andel aktier: 84,2%
Andel likvida medel: 15,8%

Inga kommentarer :