tisdag 1 november 2016

veckans uppdatering av aktieportföljen

Jaha, det var en vecka av nedgång jag lämnat bakom mig. Det känns aldrig roligt att se tillbaka på sådana veckor. -0,52 % ner senaste veckan. Jag lyckades inte ens slå index som slutade veckan med - 0,23 % ner. Men det är bara att ta nya tag, jag ligger trots allt + 24,81 % upp för året än så länge så man får se till det positiva och kämpa på.

Min nuvarande långa aktieportfölj                        

Acando B                                                                      
Addtech B
Amasten Holding
Avega Group B
Black Earth Farming SDB
Bong
Bulten
Concordia Maritime B
Corem Property Group
Elanders B
Electra Gruppen
Intellecta B
Knowit
MQ Holding
Nexam Chemical Holding
Nordic Mines
NOTE
Novotek B
Rottneros
SJR in Scandinavia B
Softronic B
Strax

Acando kom med en bra rapport under veckan och har stigit med 7 procentenheter under perioden.

Även Addtech rapporterade men den rapporten bemöttes svalare och aktien föll -4% under veckan.

Nexam skickade under morgonen idag 1/11 ut ett pressmeddelande att man tecknat ett leveransavtal med Diab. Leveranser skall börja ske under första halvåret 2017. Aktien har hittills stigit med 16% idag. Typiskt när jag sålde av hälften av mitt innehav under förra veckan. Men jag köpte snabbt tillbaka aktierna i morse och fick i alla fall ett lägre genomsnittligt anskaffningsvärde (GAV) genom mina transaktioner. Nu återstår det att se vad som händer efter rapporten 8/11. Den kommer nog inte att vara någon fröjd för ögat. Kanske skulle jag trots allt ha väntat med återköpet till efter rapporten? Det återstår att se.

Annars har det endast varit mindre rörelser i portföljen med dragning neråt.

Min nuvarande korta portfölj:

Byggmax Group
Castellum
Nobia
Protector Forsikring
Swedbank A

Portföljfördelning:

Aktier 76,8%
Likvida medel 23,2 %

Inga kommentarer :